10 Mayıs 2011 Salı

Zeytinyağlı Biber Dolması

Zeytinyağlı biber dolması deyince aklıma hep "deniz kenarı" geliyor. Küçükken denize giderdik, anneler kızartmalar, börekler, kekler yaparlardı. Deniz kenarı yemeklerimizin olmazsa olmazı da zeytinyağlı biber dolmasıydı. Ben pek sevmem, o zamanlarda da sevmezdim ama şimdi zeytinyağlı biber dolması görüp, kokusunu alınca eski deniz sefalarımızı hatırlıyorum. İşte bu yüzden artık görüntüsünü ve kokusunu seviyorum :)

Biraz kendimi aşabilmek için yaptım bu dolmaları :) Düdüklü tencerede 20 dakika pişirdim, pirinçleri biraz daha pişseydi daha güzel olacaktı. Sizin yarım saat pişirmenizi tavsiye ederim. İçine üzüm, fıstık koymadım. Ailecek pek sevmeyiz bu türlüsünü. Tercihe bağlı tabii.

Malzemeler

10 adet dolmalık biber
1,5 su bardağı bardak pirinç
½ su bardağı bulgur
3 adet soğan
Zeytinyağı
Tuz, Kimyon, Karabiber, Yenibahar, Pul biber

Yapılışı
Soğanları ince ince doğruyoruz. Zeytinyağı ile birlikte kavuruyoruz. Soğanlar biraz pembeleşince yıkanmış pirinç ve bulguru da ilave ediyoruz. Baharatları ilave edip, yarım ateşte biraz kavurduktan sonra ateşten alıyoruz ve kendi halinde demlenmeye bırakıyoruz.

Bu arada biberlerimizin bir parmak hareketiyle başlarını koparıp, çekirdeklerini temizleyip yıkıyoruz.


Hazırladığımız iç iyice demlendikten sonra biberlerimizi dolduruyoruz. Güzel görünmesi için de biberlerimizin üzerini bir parça domates ile kapatıyoruz. Yeşille kırmızının uyumu süper :)

Doldurduğumuzu dolmalarının üst tarafı yukarıya gelecek şekilde tencereye yerleştiriyoruz. Üzerine tekrar biraz tuz serpiyoruz ki biberlerin de tadı tuzu olsun.

İşte bu kadar, sandığımdan daha kolaymış :)

Afiyetler olsun efendim...

Çıktığım bu yemek yapma macerasında en zevk aldığım şeylerden biri de yemeklerimin fotoğraflarını çekmek :) Özlemişim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder